Praca zdalna a ochrona danych osobowych
W obecnej sytuacji, gdy wielu pracodawców rekomenduje pracownikom wykonywanie pracy w domu, Urząd Ochrony Danych Osobowych wydał zalecenia, jak postępować podczas pracy zdalnej, aby nie naruszyć przepisów o ochronie danych. Oto kilka z nich:
– nieinstalowanie dodatkowych aplikacji czy oprogramowania na sprzęcie służbowym,
– wydzielenie odpowiedniej przestrzeni miejsca pracy w domu, aby osoby trzecie nie miały dostępu do dokumentów pracownika,
– zabezpieczenie komputera dodatkowymi silnymi hasłami,
– szczególna ochrona dysków twardych z danymi przed zagubieniem,
– podjęcie natychmiastowych kroków po ewentualnym zgubieniu dysku, np. zdalne wyczyszczenie pamięci,
– odpowiednie szyfrowanie plików przesyłanych prywatną pocztą elektroniczną,
– dokładne sprawdzenie nazwy nadawców e-maili w celu uniknięcia ataku phishingowego,
– wysyłanie hasła do zaszyfrowanej wiadomości w oddzielnym mailu.
Źródło: https://uodo.gov.pl/pl/138/1459
radca prawny